2013. június 20., csütörtök

Bobcat keksz



Bobcat keksz
(Marcipános gyúrt omlós)


A nővérem nyusziját Bobnak hívják (hivatalos neve: Bob, a villám :)), én meg nagyon szeretem a cicákat, így a kekszet ezzel a két kiszúróval formáztam meg, így kaptunk sok finom Bobcat-et! :)
A keksz tésztája a cukrász suliban is tanított, de szerintem mindenki által ismert gyúrt omlós (cukor:vaj:liszt 1:2:3 arány) egy kis marcipánnal megbolondítva, ezért a cukor mennyiséget csökkentettem a felére.




Hozzávalók

50 g porcukor (nálam a fele vaníliás porcukor)
200 g vaj
300 g liszt
100 g marcipán reszelve
csipet só
1 tojás sárgája


Elkészítés


A lisztet a vajjal alaposan elmorzsoljuk. Ezután mehet bele a lereszelt marcipán, só, porcukor és tojássárgája. Összegyúrjuk. (Ha nem akarna összeállni, akkor tehetünk bele egy pici tejszínt vagy a tojásfehérjét.) Fóliába csomagoljuk, és a hűtőbe tesszük 1-2 órára, de egy éjszakára is behűthetjük.
Hűlés után elővesszük a tésztát, kinyújtjuk 2-3 mm vastagra és kiszúrjuk. Sütőpapíros tepsire tesszük és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 8-10 perc alatt halvány barnára sütjük. Figyeljük az időt és ne süssük túl, mert könnyen kiszárad!