2013. május 7., kedd

Focaccia

Variációk egy tésztára
 1. rész

Klasszikus focaccia

Ez a tökéletes focaccia recept! Legalábbis nálunk:)  
Kedved szerint variálhatod mi kerüljön rá, sütheted vastag vagy vékony tésztából, töltve vagy töltetlen változatban (később ezekre is hozok majd receptet). Érdemes 2 adaggal indítani, mert tényleg nagyon gyorsan fogy. Fokhagymás, zöldfűszeres tejföllel az igazi.


Hozzávalók (1 adaghoz)

a tésztához
40 dkg liszt (nálam BL55, de BL80 is jó hozzá)
2 dl langyos víz
0,5 dl tej
1 tk cukor
1 ek tengeri só
20 g friss élesztő
2 ek olíva olaj

a tészta tetejére (ide nem írok mértékegységet, ízlés kérdése miből-mennyit teszel bele)

olívaolaj
zúzott fokhagyma
szárított oregánó
friss rozmaring
nagyszemű tengeri só
őrölt borskeverék
olajbogyó
olajban eltett szárított paradicsom
kapribogyó


Elkészítés

Az élesztőt a cukros langyos víz és tej keverékében felfuttatom, majd hozzáöntöm a liszthez. Sózom és beleteszem az olajat is. Szép sima tésztát dagasztok belőle. Duplájára kelesztem, majd kinyújtom olyan vékonyra és alakúra, amilyet szeretnék (én most kör alakú kapcsos formában sütöttem). A tepsit érdemes lespriccelni olajjal, nehogy beleragadjon. A kinyújtott tésztára kentem az olívaolajos fokhagymás fűszeres (bors, oregánó, rozmaring)  keveréket, majd rászórtam az olajbogyókat, a kapribogyót és az olajban eltett feldarabolt szárított paradicsomot is és megszórtam a tetejét a nagyszemű sóval. Ezután kb. 20 percet újra kelesztettem, majd előmelegített sütőben 25 perc alatt pirosra sütöttem.

Én fokhagymás zöldfűszeres tejföllel kínálom.